PRZENOŚNIK ZGRZEBŁOWY ŚCIANOWY
Służy do odstawy urobku
oraz stanowi tor jezdny dla maszyny urabiającej. Przenośnik połączony jest z
układami przesuwu zestawów obudowy za pomocą specjalnych łączników.
Przenośniki zgrzebłowe stanowiące
wyposażenie kompleksów zmechanizowanych mogą mieć jednostki napędowe usytuowane
w układzie:
-
prostopadły prostopadły
-
równoległy równoległy
-
równoległy prostopadły
Lub w przypadku napędów pojedynczych
w układzie równoległym lub prostopadłym. Najkorzystniejszy jest układ
prostopadły, gdyż pozwala na wysunięcie ich do chodników przyścianowych i
prowadzenie ściany bez wnęk.
Wyróżnia się przenośniki z zastawką i
bez zastawki. Zastawki zapobiegają możliwości przerzucania urobionego węgla
przez organ urabiający kombajn do obudowy. Są one mocowane od strony obudowy do
rynien przenośnika ścianowego.
Przenośnik dopasowuje się do
nierówności spągu dzięki możliwości przegięcia rynien o kąt
.

PRZENOSNIK ZGRZEBŁOWY PODŚCIANOWY
Węgiel transportowany z wyrobiska
ścianowego przesypywany jest na przenośnik podścianowy usytuowany w chodniku
odstawczym, który transportuje go dalej na przenośnik taśmowy. Stosuje się w
nim większe prędkości transportowe dla wyrównania strugi węgla i ułatwienia
dalszego transportowania.
Przenośniki podścianowe są stosunkowo
krótkie. Ich długość nie przekracza 80m. Umożliwia to przesuwanie przenośnika w
całości wraz z postępem ściany.
Odstawa przenośnikami zgrzebłowymi
polega na tym, że w nieruchomych rynnach z blachy poruszają się łańcuchy bez
końca, przesuwające urobek za pomocą poprzecznych zgrzebeł.
PRZENOSNIKI TAŚMOWE
Są to urządzenia pracujące na
zasadzie przenoszenia materiału za pomocą ruchomej taśmy bez końca, napiętej na
bębnach: napędowym i zwrotnym.
Jest to transport o charakterze
ciągłym. Prawie wszystkie rodzaje napędzane są silnikami elektrycznymi. Ogólnie
przenośnik składa się z taśmy połączonej w pętlę podpartej na rolkach
(krążnikach), napędzany za pomocą jednego lub wielu bębnów napędowych. Taśma
napinana jest za pomocą urządzeń napinających.
TRANSPORT KOPALNIANY CIĄGŁY I PRZERYWANY
Może się odbywać na torach w wozach
ciągnionych liną lub łańcuchem bez końca. Może być także realizowany kolejkami
podwieszanymi. Jest to transport ciągły.
Do transportu przerywanego zaliczamy:
- przewóz beztorowy, odbywający się w różnego rodzaju wozach,
na podwoziach oponowych lub też
gąsienicowych
- przewóz torowy, którego środki i urządzenia stanowią: wozy
ciągnione lokomotywami, wozy z kołowrotami lub opuszczone tarczami hamulczymi.
Przenośnik to urządzenie transportowe niezbędne w kopalniach kruszywa, często wykorzystywane na placach budów, w magazynach oraz składowiskach. Dlatego też, warto postawić przede wszystkim na wysoką jakość. Z tego co wiem, to tutaj http://staltechnika.pl/oferta/podajnik-tasmowy/ znajdziecie ciekawą ofertę.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńMaszyny górnicze to specyficzne urządzenia, gdzie nie może zabraknąć separatorów magnetycznych https://matykiewicz.com/separatory-magnetyczne.htm. Gdy ciągłej pracy taśm i linii transportowych nie kontrolują separatory magnetyczne, skutki ewentualnej eksplozji spowodują nie tylko ogromne straty materialne. Bywają także przyczyną poważnych wypadków w pracy, kończących się znacznym uszczerbkiem zdrowia lub nawet śmiercią.
OdpowiedzUsuńPrzenośniki taśmowe https://przenosniki-tasmowe.waw.pl/przenosniki-tasmowe/ są używane nie tylko w górnictwie, ale również w innych dziedzinach przemysłu.
OdpowiedzUsuńWiem, że często w tego typu maszynach górniczych stosowane są elementy hydrauliki siłowej. No i, jak każde inne potrafią się zużywać. Jednak nie ma tutaj obaw, ponieważ istnieje szereg różnych usług, jak np. regeneracja pomp hydraulicznych, naprawa pomp hydraulicznych . Wykonanie napraw i regeneracji sprawia, że koszty są mniejsze i nie trzeba wymieniać najważniejszych elementów.
OdpowiedzUsuń